مقالات

ترش کردن معده | ریفلاکس

ریفلاکس

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

????ترش کردن معده (ریفلاکس) :
????????☘????????☘????????☘????????
???? این حالت نشانه شلی یا ضعف و بی کفایتی دریچه ای هست که مری را به معده متصل می‌کند.
????سؤال:چرا برخی از افراد با خوردن بعضی غذاها دچار این حالت میشوند؟
????جواب:وقتی میزان رطوبت عضله این دریچه از حالت طبیعی بیشتر شود ، شلی و بی کفایتی رخ می‌دهد و اسید از معده به سمت بالا پس می‌زند.
☘☘????☘☘????☘☘????☘☘
????اگر بیشتر از ۷ سال از شروع این مشکل در شما می گذرد حتما باید با یک متخصص گوارش هم مشورت کنید چرا که گاهی یک سری تغییرات بافتی در انتهای مری در اثر اسید معده ایجاد می‌شود که حتما باید درمان شوند تا از ایجاد مشکلات بزرگ تر در آینده پیشگیری شود.
????????????????????????????????????????????
????اولین کار اصلاح برنامه غذایی است:
????غذاهایی که خمیری هستند مثل ماکارونی، لازانیا، نودل، آش رشته و پیتزا، نان لواش و…. را از رژیم غذاییتان حذف کنید.
????همراه غذا آب و نوشیدنی( به خصوص خنک) مثل دوغ و… میل نکنید.
????از درهم خوری، پرخوری و با عجله غذا خوردن پرهیز کنید
????از خوردن ماست، ترشی، سالاد کاهو یا سالاد شیرازی نیز با غذا خودداری کنید.
???? بعد از غذا کمی مربای به یا سیب که شیرابه آن را گرفته اید بجوید.
????روزی دو بار به مدت دو هفته، زیر جناغ سینه، دایره ای به قطر ۵ سانتیمتر را با روغن مصطکی به ملایمت ماساژ دهید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *